THE MECHANISM OF FORMATION OF ERRORS MACHINING OF THE PISTON AND CONNECTING ROD
https://doi.org/10.21822/2073-6185-2013-30-3-19-24
Abstract
Researches allowing to expose the mechanism of error formation of the axial piston sizes of ship small-sized diesels rods for the purpose of improvement of production process technology and stabilization of geometrical parameters are given.
About the Author
N. K. SanaevRussian Federation
References
1. Бочкарев В.Н. исследование и оптимизация допусков на изготовления деталей цилиндропоршневой группы судовых малоразмерных дизелей. – Диссертация к.т.н. – Л 1975 – 289с.
2. Булатов В.П. Исследование и оптимизация параметров точности и технологических методов формирования поверхностей трения деталей цилиндропоршневой группы судовых дизелей: Автореферат диссертации, д.т.н. – Л.,1981 – 36с.
3. Артомонова Е.С. Поноровская Е.В. Черный А.П., Точность формы поперечного сечения при тонком растачивании – Станки и инструмент., 1977с. 4 – 10.
4. Дамский А.М. Технология обеспечения надежности высокоточных деталей машин. – М. Машиностроение.1975. – 223с.
5. Капустин Н.М. Разработка технологических процессов обработки деталей на станках с помощью ЭВМ. – М., Машиностоение,1976 – 288с.
Review
For citations:
Sanaev N.K. THE MECHANISM OF FORMATION OF ERRORS MACHINING OF THE PISTON AND CONNECTING ROD. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences. 2013;30(3):19-24. (In Russ.) https://doi.org/10.21822/2073-6185-2013-30-3-19-24