PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF THE MARKET OF MEDIA FRANCHISING IN RUSSIA
https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-38-3-202-209
Abstract
The article analyzes the media market of franchising in Russia - a rather new phenomenon in the domestic business. We study the general rules and laws affecting the media attractiveness for investors, for entrepreneurs intending to buy a franchise in the field of media. Results statistics of volumes of the advertising market in the media, correlated with indicators of success specific franchising projects. Examples of the various categories of franchising companys in the media.
About the Author
G. A. EmirovaRussian Federation
References
1. Гражданский кодекс Российской Федерации (часть вторая) от 26.01.1996 № 14-ФЗ (ред. от 29.06.2015) (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.07.2015) // Собрание законодательства РФ. 29.01.1996. № 5. С. 410.
2. Зубарева И. По образу и подобию // Российская газета. 29.09.2015. № 1017. С.1
3. Рузанова Н. Особенности национального медиафранчайзинга. Режим доступа: http://www.arpp.ru/mneniya-ekspertov-intervyu/274413-osobennostinatsionalnogo-mediafranchajzinga.html (Дата обращения: 20.10.2015).
4. Экспертное заключение на ФЗ «О внесении изменений в Закон Российской Федерации «О средствах массовой информации» Режим доступа: http://president-sovet.ru/documents/read/264/ (Дата обращения: 15.10.2015).
5. Федеральный закон от 14.10.2014 № 305-ФЗ «О внесении изменений в Закон Российской Федерации «О средствах массовой информации» // Российская газета. 17.10.2014. № 238. С. 22.
6. Швабауэр Н. Бренды уходят в сети //Российская Бизнес-газета. 6.11.2012. № 871. С. 5
Review
For citations:
Emirova G.A. PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF THE MARKET OF MEDIA FRANCHISING IN RUSSIA. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences. 2015;38(3):202-209. (In Russ.) https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-38-3-202-209