Preview

Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences

Advanced search

PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF THE MARKET OF MEDIA FRANCHISING IN RUSSIA

https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-38-3-202-209

Abstract

The article analyzes the media market of franchising in Russia - a rather new phenomenon in the domestic business. We study the general rules and laws affecting the media attractiveness for investors, for entrepreneurs intending to buy a franchise in the field of media. Results statistics of volumes of the advertising market in the media, correlated with indicators of success specific franchising projects. Examples of the various categories of franchising companys in the media. 

About the Author

G. A. Emirova
ФГБОУ ВО «Дагестанский государственный технический университет», г. Махачкала
Russian Federation


References

1. Гражданский кодекс Российской Федерации (часть вторая) от 26.01.1996 № 14-ФЗ (ред. от 29.06.2015) (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.07.2015) // Собрание законодательства РФ. 29.01.1996. № 5. С. 410.

2. Зубарева И. По образу и подобию // Российская газета. 29.09.2015. № 1017. С.1

3. Рузанова Н. Особенности национального медиафранчайзинга. Режим доступа: http://www.arpp.ru/mneniya-ekspertov-intervyu/274413-osobennostinatsionalnogo-mediafranchajzinga.html (Дата обращения: 20.10.2015).

4. Экспертное заключение на ФЗ «О внесении изменений в Закон Российской Федерации «О средствах массовой информации» Режим доступа: http://president-sovet.ru/documents/read/264/ (Дата обращения: 15.10.2015).

5. Федеральный закон от 14.10.2014 № 305-ФЗ «О внесении изменений в Закон Российской Федерации «О средствах массовой информации» // Российская газета. 17.10.2014. № 238. С. 22.

6. Швабауэр Н. Бренды уходят в сети //Российская Бизнес-газета. 6.11.2012. № 871. С. 5


Review

For citations:


Emirova G.A. PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF THE MARKET OF MEDIA FRANCHISING IN RUSSIA. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences. 2015;38(3):202-209. (In Russ.) https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-38-3-202-209

Views: 800


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6185 (Print)
ISSN 2542-095X (Online)