Preview

Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences

Advanced search

STRATEGIC POSITIONING OF BUILDING PRODUCTS IN A COMPETITIVE MARKET

https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-37-2-124-131

Abstract

It is proved that the effective operation of a construction company in today's competitive market is based on the application of the principles of strategic positioning. The methodical approach to the sustainable market positioning of construction products. It is proved that the increase of competitive advantages of construction products is largely determined by the correct choice of strategy of formation and use of the resource potential of construction enterprises. 

About the Authors

T. Y. Levitsky
ФГБОУ ВО «Дагестанский гос- ударственный технический университет», г. Махачкала
Russian Federation


N. V. Zinchenko
Финансовый университет при Правительстве Российской Федерации (Краснодарский филиал), г. Краснодар
Russian Federation


References

1. Михальски Т., Кристоф Р. Конкурентные преимущества глобальных компаний как результат прямых инвестиций// Проблемы теории и практики управления, 2002г.,№2.

2. Эсетова А.М., Левицкий Т.Ю. Инновационный потенциал как определяющий фактор роста конкурентных преимуществ строительной продукции//Вестник Дагестанского государственного технического университета. Технические науки. – 2014.- №.34. – С. 120-128.

3. Эсетова А.М., Магомедов Х. М.-М. Целевая ориентация маркетинга на эффективное использование рыночного потенциала строительного предприятия //Вестник Дагестанского государственного технического университета. Технические науки. – Махачкала : ДГТУ, 2006. – Т. I. – № 8 – С. 173-177.


Review

For citations:


Levitsky T.Y., Zinchenko N.V. STRATEGIC POSITIONING OF BUILDING PRODUCTS IN A COMPETITIVE MARKET. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences. 2015;37(2):124-131. (In Russ.) https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-37-2-124-131

Views: 992


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6185 (Print)
ISSN 2542-095X (Online)