STRATEGIC POSITIONING OF BUILDING PRODUCTS IN A COMPETITIVE MARKET
https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-37-2-124-131
Abstract
It is proved that the effective operation of a construction company in today's competitive market is based on the application of the principles of strategic positioning. The methodical approach to the sustainable market positioning of construction products. It is proved that the increase of competitive advantages of construction products is largely determined by the correct choice of strategy of formation and use of the resource potential of construction enterprises.
About the Authors
T. Y. LevitskyRussian Federation
N. V. Zinchenko
Russian Federation
References
1. Михальски Т., Кристоф Р. Конкурентные преимущества глобальных компаний как результат прямых инвестиций// Проблемы теории и практики управления, 2002г.,№2.
2. Эсетова А.М., Левицкий Т.Ю. Инновационный потенциал как определяющий фактор роста конкурентных преимуществ строительной продукции//Вестник Дагестанского государственного технического университета. Технические науки. – 2014.- №.34. – С. 120-128.
3. Эсетова А.М., Магомедов Х. М.-М. Целевая ориентация маркетинга на эффективное использование рыночного потенциала строительного предприятия //Вестник Дагестанского государственного технического университета. Технические науки. – Махачкала : ДГТУ, 2006. – Т. I. – № 8 – С. 173-177.
Review
For citations:
Levitsky T.Y., Zinchenko N.V. STRATEGIC POSITIONING OF BUILDING PRODUCTS IN A COMPETITIVE MARKET. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences. 2015;37(2):124-131. (In Russ.) https://doi.org/10.21822/2073-6185-2015-37-2-124-131