INNOVATION POTENTIAL AS A DETERMINING FACTOR IN THE GROWTH OF COMPETITIVE ADVANTAGES BUILDING PRODUCTS
https://doi.org/10.21822/2073-6185-2014-34-3-121-128
Abstract
It is stipulated that the construction company, chosen the strategy of economic growth, should have some competitive advantages, determining opportunities for sustainable development and effective improving, and operational efficiency increase. One of the factors of the competitiveness increase of construction products is the innovative potential of construction industry. Methodical approaches to the evaluation of innovative capacity and its effect on the growth of competitive advantages have been proposed.
About the Authors
T. U. LevitskyRussian Federation
A. M. Esetova
Russian Federation
References
1. Эсетова А.М., Азаев А.М., Колыванов В.Ю. Организационно-экономические основы создания устойчивых конкурентных преимуществ предприятий строительного комплекса Махачкала : Деловой мир, 2005. – 117 с.
2. Эсетова А.М., Магомедов Х.М.-М. Целевая ориентация маркетинга на эффективное использование рыночного потенциала строительного предприятия // Вестник Дагестанского государственного технического университета. Технические науки. – Махачкала : ДГТУ, 2006.- Т.1.- С.173-177.
3. Эсетова А.М., Карибова И.Ш. Стандарты качества как фактор повышения конкурентоспособности строительной продукции// Проблемы современной экономики. – 2010. – № 1 (33). – С. 153-155.
Review
For citations:
Levitsky T.U., Esetova A.M. INNOVATION POTENTIAL AS A DETERMINING FACTOR IN THE GROWTH OF COMPETITIVE ADVANTAGES BUILDING PRODUCTS. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences. 2014;34(3):121-128. (In Russ.) https://doi.org/10.21822/2073-6185-2014-34-3-121-128